Jag var hos min psykolog igår, som brukligt på onsdagar. Förklarade hur jag upplever vardagen. Att jag inte kommer mig för att göra mat ens. Att jag inte längre har svårt att utföra vanliga sysslor utan att om jag lyckas så gör jag dem under stark ångest.

Att jag känner hur kläderna blir större utan att jag vill det och hur rädd jag är att mina ätstörningar ska triggas. Inte på grund av diet utan för att jag inte äter som jag borde.

Det känns lite genant, det där att inte klara saker som människor utan min problematik fixar lätt. Jag kan verkligen bli fruktansvärt avundsjuk ibland. Skulle vilja uppleva känslan av att känna lite olust inför en uppgift men inte mer. Vi pratar inte så mycket om det, psykologen och jag, det blir oftare traumaprat och varför känner/beter jag mig såhär och hur kan jag göra istället-prat.

Jag har inte mått så bra och jag behöver träffa en läkare. Senast var i november 2012 tror jag? Diskutera medicineringen och det är på tiden. Jag tror jag skulle bli hjälpt av adhdmedicinering. Det är värt att prova i alla fall.

Verkar oerhört stigmatiserat, har i alla fall efter diagnosticeringen lyckats lära mig att zona ut när människor utan medicinsk utbildning eller erfarenhet av neuropsykiatriska funktionsskillnader förklarar varför adhd och autism ofta försvinner när man utesluter gluten och socker.

I alla fall: Det funkar inte längre. Jag behöver hjälp att organisera min vardag. Jag behöver ett kedjetäcke. Jag vill testa att medicineras.

Försöker tänka på att jag faktiskt klarar en massa saker andra inte fixar, att folk säger att de aldrig skulle våga att göra vissa saker jag gör. Men nu hjälper det inte riktigt längre tyvärr.

Som glasyren på tårtan verkar det som att jag börjar få feber också. Tur jag har  cola och ljudböcker.

Kanske låter som att jag är döende och jag är, om ingen olycka händer, långt ifrån det. Behövde bara gnälla lite tror jag.

Troligen får jag läkartid lite snabbare än tänkt och det är ju alltid ett plus med tanke på att väntetiden till en läkare inom psykiatrin i trollhättan är 3-4 månader (sic!) Exakt, om något är sinnessjukt här är det vården. Kommer nog bli bra till slut.

