Blandad dag. Haft ganska fint förutom magont eftersom jag var tvungen att äta några bullar när jag för en gångs skull bakat. Vi åt en påskmiddag typ, Olof var hemma.

Har kollat på how the  universe works och blivit rädd, glad, orolig, lättad, irriterad och deppig. Glad för jag tycker att det är himla fint att få berätta eventuella barn, att vi alla har stjärnstoft i oss. Eller det visste jag innan men en forskare pratade om det, lite utförligare. Om inte detta är en fin skapelseberättelse then I don’t know what is.

Men ledsen för att jag fick lite ”vem har släppt in mig häääär?!”-känsla. Det vill säga, vad är meningen med livet, döden et cetera.

Och så självklart;  Sjukt irriterad. ”Den här galaxen A är lika stor som 140 miljoner vintergatan och den hääär galaxen är lika stor som 40 biljoner A-galaxer. Typ. JAG BLIR KNÄPP I HUVUDET, HUR SKA JAG KUNNA FÖRESTÄLLA MIG DET ENS?! Men en forskare var fin. Älskar att de blir engagerade när de pratar. Älskar när människor blir engagerade.

Vet inte om jag sagt att min jävla medicin har gett mig restless leg(s)? Så sjukt vidrig känsla. Fattar varför den kallas fönstertittarsjuka nu när jag vandrar omkring, galet trött, på natten.  Är glad att det inte är båda benen och att det är relativt lindrigt hos mig i alla fall.

Imorgon ska jag pyssla och få besök. Jag längtar.

Nu ska jag lyssna på Expedition L. Goodnight honeypies!

