Jag vill prata lite om att en grimas, när (främst) kvinnor gör den, har blivit synonymt med trashig, billig, wt, slampig och ytlig. Jag vill prata om att det ohämmade hatet mot duckface och vad det tydligen representerar nu begränsar vilka GRIMASER kvinnor gör på kort.

Ni kanske tycker att det är en liten grej det där. Att vadå, man väljer ju vad man gör på bild och det är ju bara att skita i vad folk tycker men tyvärr är det inte så enkelt. För när folk på riktigt tycker den representerar dumhet så begränsar det människor på ett jävligt negativt sätt. Typ; Det finns inte så många tabun för mig att bryta längre känner jag. Jag är ganska tjock, ligger mycket, snart 30 och inte riktigt intresserad av familjebildning ännu och jag upplever inte det som särskilt problematiskt, det är andras problem om de nu tycker det är jobbigt.

Så sitter jag på instagram. Jag ska ta en tuff bild på mig själv som jag känner mig stark och snygg på och så drar det i mina läppar. Jag funderar på vad jag gör och så fattar jag, jag försöker hindra mig från att pluta tufft med läpparna. Vill inte att nån ska tro att jag gör duckface! Det vore ju otroligt fruktansvärt om nån skulle tro det. Fuck off! Hatar passionerat att komma på mig själv med sånt här sjukligt beteende! Varför dömer jag mig själv hårdare än andra och så vidare. En grimas som för mig representerade…typ inget annat än att vara tufft och som fick läpparna att se ärligt talat rätt snygga ut blev nåt billigt. Så länge du inte är ironisk. När hände detta?! Så nu…andas, regroup och öva säger jag till mig själv. 

