Intensiv dag: Jag vände ryggen åt Jimmie Åkesson, var hos läkaren och röstade på Soraya Post. Är väldigt glad att det var nära 500 personer som protesterade, så himla fint! Hos läkaren gick det bra men han var lite märklig. Fick strattera i alla fall men tänker inte börja förrän jag varit på kryssning. Man bör nämligen inte dricka på dem. Onödigt att börja innan min ”sista” fylleresa ju!

Läste att Malik Benjelloul hade tagit livet av sig. Det gjorde mig väldigt ledsen. Mer än jag egentligen vill erkänna tror jag. Kanske ligger det lite för nära det där med psykisk ohälsa och trots att det inte är nån jag känner så vill jag hålla om personen och trösta. Naivt såklart men såna är ju känslor. Inte logiska eller realistiska. Tyvärr.

Jag hoppas han är glad nu. Jag tror det. Jag vill det i alla fall.

Jag tänker lite på den där barnvisan  (och jag slår er om ni tycker jag är sappy):  

”Vem krafsade på dörren?
Det var min lilla hund,
som ville ligga i min säng
en liten, liten stund.
Vem jamade på trappan?
Det var min lilla katt,
som inte gärna ville bli
en ensam katt i natt.
Vem kacklade vid knuten?
Det var min lilla tupp.
Han var så rädd för räv och hök,
Jag måste låsa upp.
Nu ligger vi och pratar
tillsammans i min bädd,
och alla har det varmt och skönt,
och ingen alls är rädd”

Jag önskar att det var så. Att ingen alls är rädd.

