Ätit strattera en vecka nu. Roligt att min nyblivna adhd-sköterska tyckte det var märkligt att jag fått en barndos. Ja, det tycker faktiskt jag också, det är ju inte som att jag väger 50 kilo heller så vete faan. Nu har jag höjt och tycker mig känna påverkan/fantiserat ihop effekter. Tror det är rätt vanligt att man gör det för att man vill känna effekt. Tror säkert att man på riktigt känner effekt sen alltså men en vecka, no siree. Ska trappa upp gradvis men det kan ju vara bra ändå, har satt ut venlafaxinet, äter bara 37,5 mg vilket är skitlågt men har varit nödvändigt, och det har märkts kan jag säga.  Arg = gråt, ledsen = gråt, glad = gråt. Jag är fortfarande rastlös men inte riktigt lika mycket som vanligt och det känns lite som att jag står utanför min kropp och kan kontrollera impulser. Obs att det låter som att jag har overklighetskänslor och det menar jag inte. Svårt att beskriva. Så vad som är utsättningssymptom och vad som är insättningssymptom eller biverkningar tål att tänkas, eller ja, kännas på. Senare. Nu får jag försöka chilla. Häh!

Haft en beef med min vårdmottagning och känner liksom att nu får det vara nog så har skrivit ett ytterst passivt aggressivt brev som jag ska ge verksamhetschefen. (”De patienter som besöker er och behöver er hjälp är många gånger i en utsatt position och behöver stöd och hjälp för att klara vardagen. Att ni har bristande rutiner vid mötet med denna patientgrupp kan ge stora konsekvenser som ni säkerligen förstår.”) Det är inte så farligt att skriva så när de feldoserat, ej ringt angående medicinbruk, missar att skriva ut recept (”det har nog hamnat längst ner i en läkares recepthög bara!”) glömt skriva läkarintyg et cetera. Jag tycker att det är värt eventuell kränkt verksamhetschef att påpeka att människor faktiskt kan dö på psyk också. Man tappar kanske inte håret eller tynar bort men man dör faktiskt lite mer varje gång en person förklarar att man måste ringa minst 1 vecka innan medicinen är slut och man inte ringt 1 gång, inte 2, 3 gånger utan 4 gånger och på ett mycket trevligt och tydligt sätt bett om receptförnyelse. I tid.

