Denna veckan är jag gästpostare på instagramkontot funkofobi! Tycker ni ska in och läsa, inte bara mina historier utan allas, man får stor inblick i hur det är att leva med funktionsskillnader. Jag kände först att jag kanske inte passar in där, att jag inte har så svåra problem men kom sen på att det är ju andras uppfattningar som jag applicerar på mig själv, deras fördomar. Jag har stora svårigheter. Jag har svårt att hantera intryck, att inte blir triggad av dofter eller ord som andra människor inte ser som konstiga alls. Sen om nån inte tycker att det är tillräckligt, egentligen bryr jag mig inte längre om det, det går liksom inte att leva så. Det blir inte lättare att förstå sig själv genom att låta andra sätta några sorts mallar för hur ens beteende skall tolkas eller avhjälpas. Förr kunde jag bli jätteledsen. Sen blir jag, idag, naturligtvis skitförbannad om nån är idiot och ignorant men det är en annan femma. Jag skriver om hur det är att leva med flera diagnoser samtidigt (PTSD, bipolär sjukdom och ADHD med autistiska drag) och vad jag får för (dåliga) reaktioner på det. Intressant är det och jag vill gärna höra vad andra diagnosbärare har att säga.

