Vad händer?

Det händer inte så mycket. Jag kan göra en lista?

1. Hur gammal är du? 30

2. Hur gammal känner du dig? 30? Eftersom jag inte varit 30 förut så vet jag inte hur det ska kännas.

3. Vad har du gjort i dag? Beställt grejer från ASOS.

4. Vilken film såg du senast? Minns inte. Ser mest på serier jag.

5. Vem ringde du senast? Soph!

6. Är du besatt av någonting? Ja, av att ta reda på saker. Besatthet är ett märkligt uttryck men jag gillar ju mysterier.

7. Är du rädd för blod? Nä, är ganska fascinerad. Om det inte är en tydlig indikation på major trauma liksom, då freakar jag ur men det är ju nödvändigt.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I datorrummet.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Hjalmar Branting, Olof Palme, Karl Staaf, Fredrik Reinfeldt, Tage Erlander.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej så om jag har fel får ni väl call on me sen.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart.

12. När vaknade du i dag? 11 tror jag. Blir stressad av det, det är försent enligt mig.

13. Vilken är din favorithögtid? Jul. Naturligtvis. Älskar detta med neddräkning även om det är bitterljuvt på nåt sätt, när julafton är över.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Har ingen speciell plats men i armarna på en fin man är ju aldrig fel. Och det ska vara varmt och alla har det varmt och skönt och ingen alls är rädd.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Några ställen i min hemstad vill jag inte vara i på grund av reasons.

16. Hur vill du tillbringa din pension? Jag vet inte ännu!

17. Vad lyssnar du på just nu? Never let me go med Florence and the machine. För övrigt en låt som ska spelas på min begravning.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Ja, förra sommaren och det traumat har jag ju bearbetat här in absurdum. Men det var jobbigt att inte kunna bada faktiskt.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Vet inte riktigt! Bröd, smör, kikärtor, cola, ägg.

20. Vem är din favoritkändis?  Hm. Jag vet faktiskt inte. Kanske Kerry Washington.

21. Vad är du på för humör just nu? Ok. Lite stressad men det funkar.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa.

23. Snarkar du? När jag är täppt i näsan.

24. Vilka yrken har du provat på? Pedagog heter det.

25. Hur går du helst klädd? Kjol/klänning, kofta och/eller topp.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Jag är kräfta.

27. Vilket är ditt favoritgodis? Jordgubbar. Budapestlängd. Är en efterrättstjej mest av allt.

28. Vad sa du senast? Jag sa snö med väldigt låg röst för mig själv.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Historia! Älskar historia men en grej som är jättetråkig med att inte vara utbildad är att det alltid hålls emot en ungefär när som helst. Ville dissa en historielärare så jävla hårt eftersom hen kom med felaktigheter men skulle ju ändå bara bli ägd, i alla fall i hens huvud. Blir alltid jätteirriterad när jag vet mer än en som faktiskt läst om ämnet.

30. Vad har du på dig just nu? Klänning.

31. Vilken är din favoritaffär? Beror på inköp? Gillar Ica Jätten, Lagerhaus, ASOS och apoteket naturligtvis.

32. Vad har du för storlek i kläder? Beror på kläder men 42-54 kan det ligga mellan.

33. Vad har du i dina fickor? Har inga!

34. Vad köpte du senast? Ett par Mary Jane’s från ASOS och ett hudvårdskit som nog är tänkt för antirynkbehandling men man ska börja tidigt har jag hört. Nä men det hade sån där hyaluronsyra i och var billigt så slog till.

35. Hur många gånger har du flyttat? Tre.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka fem saker skulle du ta med? Beror väl på anledning? Om jag får välja på 5 saker i hela världen säger jag; Kudde, kniv, mobil med solcellsladdare och stormsäkert tält. Liksom, ni kan ju inte ställa en sån fråga och räkna med ett svar som pleases you.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvälls men brukar kunna träna på att vara morgon när jag mår ok.

38. Senaste filmen du såg på bio? Åhhhhh sex tape tror jag. Vidrig. Tänk om Apple hade gjort en gladporrfilm? Eller ja, det var ju detta uppenbarligen. Så sjukt pinsam produktplacering.

39. Har du blivit sydd någon gång? Nej! Eller jag tror inte det? Förvirrad.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Ja! Bäst av allt men stressen att nån ska se är rätt jobbig.

41. Vad åt du till frukost? Ett ägg.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Mådde apa. Nu är det bättre men inte bra alls. Men stor skillnad!

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Näe, har inte körkort ni vet.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Åh, det är så pinsamt om man glömmer nåt! Men behövde inte betala taxi i lördags! Så hej taxichauffören, tack!

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Bredvid mig eftersom jag brukar spela in mig själv för att hålla kolla på min sömncykel.

46. Vad var det sista du åt? Physalis!

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 09.30

48. Är du blyg? Nä, men jag pratar inte alltid så mycket med främlingar så kanske uppfattas så, vet inte.

49. När flög du senast? Har aldrig gjort det tror jag.

50. Har du något tatuering? Nä men jag ska.

51. Har du varit med om en bilolycka? Näpp!

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Jamen vafaan, det har väl alla som har nåt sorts filter mellan hjärna till mun? En sak vet jag och det är att jag i alla fall inte är gravid.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Simning.

54. Har du några husdjur? Nej.

55. Vill du gifta dig? Ja om jag träffar nån spongeworthy.

56. Var växte dina föräldrar upp? Trollhättan

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja flera gånger.

58. Vilka är dina största svagheter? Att jag kan vara osäker. Nej! Att jag skiftar mellan att vara trygg i mig själv och osäker.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Jo ibland.

60. Vad ska du göra imorgon? Jag ska till psykologen och sen ska jag till Ikea.

Kommentera

