Orolig att jag ska bli (mer) deppig på riktigt igen om detta mörker inte ersätts med lite snö ergo ljus. Mina mer extrema depressioner brukar ju komma på våren, visst gör det ont när knoppar brister och whatever men nu, jag vet inte. Detta är månaden jag behöver piggas upp med vin, kvinnor och sång men har jag fått det då? Nä. Alltså, vill träffa vänner och sjunga karaoke typ. Och dricka spreijt! Jag behöver dekadens dammit, ge mig!

Försökte lyxa till det med bad med badbomb men tröttnar så fort den lösts upp. Ska man bara ligga där eller? Känns inte så genomtänkt ärligt talat.

Tyvärr har jag ”and I would do ANY-THING! FOR! looove…” i huvudet. Det är inte lätt att överrösta den låten med lugnande tankar kan jag ju tala om. Vad är det förresten Meatloaf inte gör? (I would do anything for love, but I won’t do that). Jag vill veta. Å andra sidan har jag ej googlat eller lyssnat så mycket på texten.

Känner mig ungefär som tråkigast i världen nu. Behöver bli klappad och kramad och inte på ett snuskigt sätt. I alla fall inte just precis idag. Sen är det klart jag behöver känna en mans tyngd över mig snart. Måste planera in detta.

Sen vill jag skriva om kolonialism igen eftersom jag vill håna Ulf Nilsson. Jävla töntiga gubbe som känner att han inte är så himla speciell längre och uppmärksamhetshorar för att på bästa sändningstid få sitta och säga att kolonialismen är bra. Borde vara lite mer ödmjuk och trevlig tyckte nån men jag har faktiskt varken lust eller tålamod att bete mig trevligt mot såna människor. Jag har bara förakt till övers för såna som honom.

Ulf Nilsson och till exempel Hanne Kjöller är jävligt farliga. De spär på fördomar och har nån ”detta får man ju inte säga i det här landet” som vilken rasist som helst men skillnaden är att de sitter på höga poster och kan väcka opinion SÅ DE SÄGER JU FAAN DET MAN ”INTE FÅR SÄGA I DET HÄR LANDET”. Blir vansinnig.

Vad faan! Ska skriva ett bättre inlägg om detta vilket år som helst. Är seg och irriterad.

Jag sökte en ersättning från FK för att jag har så lågt aktivitetsstöd. Jag ringde och frågade om jag inte borde bifoga några kompletteringar men näe, jag var berättigad och pengarna skulle komma in den 30e. Gott så. Sen kom pengarna, i mitt tycke alldeles för mycket. Jag ringde igen och frågade eftersom, som jag sa till handläggaren, inte ville misstänkas för fusk cause I’m not that kind of girl. Nä men det var alldeles rätt sa de. Nu fick jag papper där de skrev att jag o m e d e l b a r t måste inkomma med kompletterande uppgifter. Bah what? Ljuger ni i telefonen eller? Nä, hen visste väl inte men blir så trött…när man försöker göra rätt för sig ni vet…Ja ja! Har haft sånt tur tidigare så det var väl på tiden med lite krångel.

Lovar att försöka vara mer nyanserad och mindre blasé i senare inlägg. Kanske mindre elak men räkna inte med det. Jag är så förtjusande och älskvärd på riktigt men i skrift och mot onda människor är jag sjukt elak.

