Har varit på kombinerad 30-årsfest och inflyttningsfest. Det gick bättre än jag trodde. Vissa var trevliga, vissa mindre trevliga men så är det ju. Alltså, inga var otrevliga, absolut inte men ni vet hur det är. I alla fall, Marie åkte hem samtidigt så jag fick bussällskap till och med, i alla fall från Vänersborg.

Ska ha modereportage här nån dag. A fat swedish girl in a mid size town. Av nån anledning låter inte det lika fancy som an american girl in Paris men jag kan tala om att jag var jävligt fancy idag. Mary Janes i spets, rundskuren strukturvävd kjol och topp med paljettbin. Svart kappa med vidd i kjolen, klarblå skinnhandskar och multifärgad (faux) pälskrage. Ja, ni hör ju. Och!

image

Why thank you, it’s new! Har fått några jävla eksem igen, kan vara böjveckseksem men tror eventuellt även att det är lök. Vet inte ens hur man lagar mat utan nån sorts lök i?! Tog först med blixt men ni hade blivit blinda om ni sett den bilden, såg tio gånger värre ut på foto med blixt än i verkligheten.

Jaa, det var en fin crossover mellan fashion och socialrealism som sällan syns på svensk modescen idag.

Jag var hos Ida i fredags förresten, hon hade en ganska sjuk Harry och en ganska upptrissad Matilda som åkt skridskor med Axel. Vå åt tacos på en fredag som sig bör. Synd att jag är allergisk bara. Vad faan jag är allergisk mot i det tvista de lärde men något gav mig i alla fall eksem i ansiktet. Men det var gott åtminstone. Well, den som lever får se. Nu ska jag sova, godnatt!

