TRIGGERVARNING VÅLD

Jag får panik när jag läser lokaltidningen. Av en massa anledningar såklart, rasismen på insändarsidorna, lokalpatriotismen med mera. Men jag vet inte hur många gånger jag sett dem, i artiklar, förminska våld mot kvinnor. De är liksom inkapabla att använda sig av korrekt språk, jag förstår inte! Detta är alltså en dag i TTELA:

 

hjnm

En man har häktats för grov kvinnofridskränkning, ett ganska allvarligt brott. Han har slagit henne, hotat henne med våld, hotat hennes släkt och att ta barnet ifrån henne i 16 månader. = Obehag.

oprah

Vad som skapar obehag i MIG är den totala respektlösheten i en sån här rubriksättning. Att nedgradera psykisk tortyr och misshandel är äckligt, ja jag tycker de är äckliga. Jag skulle kunna höra av mig till dem, jag skulle kunna skriva en insändare men jag vet redan exakt hur det skulle bemötas. De skulle finna det ”tråkigt att jag uppfattat det så” och ignorerat det uppenbara problemet i rubriksättningen. Och så förlorar vi igen.

 

 

 

 

 

