Jag läste en sån där hurtig singelpepplista inför julhelgen riktad till (amerikanska) kvinnor. Alltså your standard cosmo article. Njut av att du inte behöver kompromissa! Ha en fling med ditt ex!

Jag blir deprimerad! (Oh well…) Inte av singelkvinnorna naturligtvis utan av listan. Den är helt uppenbart riktad till kvinnor som inte är helt nöjda med att vara singlar och du ger dem whiskey in a stocking? För det var det listan gick ut på, typ knulla och supa. Nog för att jag inte är en främling för något av det, snarare uppmuntrar jag det, men liksom ”unna dig” ”njut av” ”våga”. Jeez. Det gör jag hela året? Det är väl det tråkiga för de som är missnöjda singlar, att rådet att dra på sig sin onesie och äta glass framför Pretty little liars kanske inte känns så jävla speciellt på just julafton? Kan inte riktigt se skillnaden på singeljulafton vs julafton med pojkvän (utan barn) heller, man lär väl träffa familj eller så ändå tänker jag. Kanske är det mer hets i amerikat? Man kanske inte accepteras lika bra som singelkvinna. Jag vet inte. Vad jag vet är att jag inte nödvändigtvis vill ägna julen åt pyjamas och whiskey.

Jag vet inte om jag är nöjd eller missnöjd singel heller, tror jag är varken eller. Relationschocken jag fick i höstas(/somras?) var inte nådig. Vill aldrig hamna i en sån relation. Vill aldrig ge avkall på mig själv i den utsträckningen. Vet inte riktigt, det jag kan vilja är att ha en familj i framtiden. Men beror på om det finns en trevlig man att skaffa med. Ja ja.

Det jag ska göra på jul, vill ni veta? Jag ska äta massa mat, köttgrejer. Gravad lax. Ris a la Malta. Det ska jag! Försöka undvika allergener. Eventuellt. På juldagen vill jag gå ut och likt en ko fösas omkring i trängseln. Jag vill dricka vodka och vara glad och ha saker som glittrar på mig.

