Kan alla rasister sluta påstå att ”man inte får prata om invandring”, tack på förhand. Varje dag möter jag rasistiska och främlingfientliga inlägg och åsikter i media, på internet i social media och så vidare. DET ÄR JU DET ENDA DEN POLITISKA DEBATTEN HANDLAR OM NUFÖRTIDEN.  Det är inte ett nedtystat ”problem”. Det är däremot ett jätteproblem att rasister ständigt ser sig som förtryckta. BUFUCKINGHU. Om ni är så osäkra i er själva att ni måste slänga in en disclaimer att detta får man ju egentligen inte säga men…så behöver ni skaffa er lite självkänsla, det är inte världen det är fel på utan er. Våga säga saker utan disclaimers så jag kan slå er i ansiktet direkt istället. (Eventuellt skämt.) Det är plågsamt med fegisar. Det är plågsamt överlag. Jag vet inte hur många gånger jag hört nån säga rasistiska grejer bland massa folk varpå jag calls it out och först DÅ kommer mumlande medhåll med mig. Jag fattar att alla inte vågar, man kan själv vara den som utsätts för rasism och då har jag full förståelse för att man inte säger något men ni andra. Ni som inte är gamla, svaga eller sjuka, ni måste säga till.

Det finns förresten saker man kan göra själv för att se vad de aktuella(ste) politiska frågorna är just nu. Man kan räkna alla artiklar. Man kan se hur mycket tid olika partiledare får i förhållande till procent väljare. GÖÖRENKELT. Då får ni på pränt i ert huvud hur mycket vi diskuterar att ni blir lite nervösa för att ni fått en granne som pratar ett annat språk. Världen brinner, människor lider och jag kunde inte bry mig mindre om nervösa rasister som tror att deras 1800-talspåfund till kulturarv hotas av människor i behov av hjälp. Som historieintresserad blir jag alldeles matt av SD:s förvrängning av historien. Det är pinsamt, en skam, en fläck på sveriges banér och sådär. Och jag funderar verkligen på hur länge de tror vi kan hålla kvar vid nån kultur? Alltså jorden är gammal. När man talar om kontinenternas utveckling och använder sig av ”för cirka 20-70 miljoner år sen” så blir detta kulturhetsandet så…ja.

shwgrl

Det finns ett (fruktansvärt larvigt) begrepp som rasister använder i sin argumentationsteknik. Godwins lag. Innebär ungefär att så fort man gör Hitler eller nazismjämförelser så har man förlorat argumentationen. Alltså har jag enligt dem (eh…) förlorat när jag säger ”Öppna en tidning från 30-talet och säg att det inte är samma argument som används om judar som används om muslimer idag.” Jag blir kallad PK typ varje dag av diverse brunskjortor och det är jag van vid och jag blir verkligen glad av det. Men att de låtsas som att de själva inte använder sig av begreppet ”politisk korrekthet”. Att gå från att kalla sig främlingsfientlig till invandrarkritisk, till sverigevänlig till vadå? Supergullig Sverigekompis? Det finns något otroligt rörande i denna hycklande osäkerhet.

Jag vet inte om jag skrev detta sist när jag ringde en hotare som skrev ”jävla feta muslimälskarfitta du borde dö” men DEN DÄR FEGA FEGA OROLIGA RÖSTEN NÄR HAN PRATADE gjorde mig fullständigt galen. När jag läste den begränsade infon om honom jag hade, allt var så patetiskt på nåt sätt. Feg, 38 år, företagare, 2 barn, gift, fin lägenhet. Sitta på mickrobloggar och hota, vad tillför det liksom? I hans liv? Får han stånd? Blir han tuffare som chef eller? Hur hjälper det honom?

Och bara så du vet, feg 38 år, företagare, 2 barn, gift, fin lägenhet så kommer jag call you out så inihelvete om du gör nåt igen och vem är ledsen då? Inte denna jävla feta muslimälskarfitta som borde dö i alla fall.

Peace out!

 

 

 

