Vi kan väl komma överens om att denna första dag inte representerar hela året? Jag har legat i sängen precis hela dagen. Började med att tänka att jag skulle se ett avsnitt av vänner och nu har jag sett en hel säsong och klockan är 2/1-2015 nu… Visst, jag är all for binge watching men då behöver jag en stickning och/eller en naken kille bredvid mig så att jag har nåt att göra.

Jag brukar ha söndagsångest ni vet. Så onödig grej, jag vet. Röda dagar ger samma känsla och nyårsdagen blir söndagsångest in absurdum. Är faktiskt 30 år och borde ha kommit över såna fånigheter. Känns som att jag borde gjort en massa saker 2014 och carpe diem men ja. Borde! kanske se 2015 som en ny chans då.

Att ha något att se fram emot brukar hjälpa. På lördag är det fest som förr-fest hos Åke. Det kan nog bli fint om folk är snälla, det brukar de vara. Sen är det F!-kongress i februari. Det är nervöst och eventuellt pirrigt. Jag vill att det blir bra. Jag vill inte känna mig dum i huvudet. Har gjort det en del det senaste. Dum och ful och jag hatar det. Jag är ur form helt enkelt. Det sitter i hjärnan och jag vet att det går över, det gör det alltid. Och näeh, jag fiskar inte efter komplimanger. Det är inte väsentligt, jag måste få ur det ur huvudet bara. Men bli klappad vill jag alltid.

Och förresten, det där med nyårslöften, jag vet inte om jag kommer på nåt. Det finns alltid massa saker jag vill göra och många personer jag vill vara. Jag vill nog inte bestämma nåt. Antar att nyårsdagen 2016 blir en bitch annars.

