Bestämde mig för att tröstshoppa en kappa. Skulle spara för att köpa ett par skor jag sett men de är egentligen totalt ovärdiga i en februaridag i sverige då jag sparat tillräckligt. Så det bidde en kappa. En kappa jag lystet sneglat på sen i september som ändå reades ut för halva priset nu. Denna:

coat

Blev den pytteliten nu? Klicka på den i så fall för då kommer ni till Collectif’s webshop. Kommer antagligen bli besviken men kanske inte. Håller tummarna. Tänker ta bort pälsen men gillar strukturmönstrat ylletyg. Och hur gärna jag än vill kommer jag inte bli tillräckligt duktig på att sy för att göra en själv. Har för lite tålamod, är för snabb. Det går liksom inte att göra större projekt då. Däremot ska jag göra en kjol med hängslen, det är mera lagom för mig. Beställde även billiga nätstrumpor från ebay och en meningslös bh med massa band på som jag tänker skicka tillbaka för jag är ju jag ergo; jag kommer trassla in mig och bli vansinnig. Tänk lyxprostituerad i viktorianska England, så ser den ut. Hur mycket jag än vill se ut så är modellen sjukt jobbig.

Nu är den är ganska dåliga dagen slut. Jag får säga att jag är glad för det i alla fall. Jo, en grej var väldigt kul och det var när Patsy upptäckte att en flirt var med i nåt sorts vikingalajvband. Jag liksom kände hennes ångest och skam genom datorskärmen. Men ja, inga otrohetsskandaler imorgon. Eller jättehemska grejer tack på förhand. PÖlease!

