Jo, jag var ju i göteborg i förra veckan! Det var trevligt, eller mera en bra upplevelse. Jag åkte hemifrån vid lunch och träffade systern på McDonalds i 5:an. Det var fint. Och och och, var sjukt duktig och gick på museum själv! Sånt är stort för mig. Intryckssortering är inte min grej liksom och att komma till Göteborg som ändå är rätt stort och mycket folk i rörelse och all jazz gör det inte så lätt. Valde stadsmuséet eftersom det låg närmast och jag visste att byggnaden var fin och ville se den.

Utställningen barnhemsbarn var fin men oerhört sorglig. Såklart. Listor på kläder de hade. Bestraffningar. Hur de längtade efter föräldrar. Och man som minns en torftig barndom i fosterfamilj och senare fick se enorma räkningar på saker han fått. Som han inte fått. Som gått till deras egna barn. Det fanns ljuspunkter och det var ju en jävla tur, som en pojke som berättar att hans fosterföräldrar behandlade som sin egen. Jag grät naturligtvis, inget nytt. Men började närapå hulka vilket var något genant. Några jävla tanter glodde ögonen ur sig tills jag gav dem onda ögat. Vad är det med folk som ser ledsna människor och inte ingriper och dessutom har mage att s t i r r a?! Fruktansvärt oartigt, obehagligt också för den delen. Ok att man inte frågar hur det är men stirra skamlöst? Well. Det är viktigt för mig att inte stänga inne mina känslor, jag är skämts så mycket över att jag lätt blir rörd för nästan alla har påpekat det nån gång. Så om några tanter ser mig som fucking hem till gården får de väl göra det.

Sen köpte jag en topp med krabbor på!!! Är så nöjd med den. Och nätstrumpor. Och ett leopardskärp. Och ett par örhängen. Så blev ingen twilight-badbomb denna gång. Men nästa gång.

Ölhänget gick bra. Jag tror jag kommer bli gladare igen. Tror jag kommer kunna lita på män igen. Så lägger crazy snake lady på hyllan så länge.

