Det snöar väldigt fint ute men det känns so last year. Borde hänt tidigare. Vet inte riktigt vad jag kan säga. Roar mig med att känna mig fin i ny kappa och nya skor som nästintill mördat min ena fot. Söndergnagd inpå benet är jag. Fotjäveln pulserade och var varm och kall om vartannat hela natten på ett ”såhär tror jag de hade det förr i tiden innan de var tvungna att amputera”-vis. Det är typ det. Sen stör jag mig mest på saker. Har en sån dag(ar). Måste packa för snart är det stamrenovering och då ska hela bohaget vara borta och flyttat. Får nu välja mellan att ha kläder när jag sover eller persiennerna neddragna eftersom det titt som tätt syns ett huvud utanför fönstret. Asså, jag bor på tredje våningen och folk ser vanligen inte in. Men byggställningen är snart uppe. Vet inte ens hur man sover med kläder, är ju asjobbigt, det är inte som att de hänger med i alla kroppens rörelser, kommer bara sno in mig och inte kunna andas.

Känns inte som att jag har så mycket att se fram emot och ingen simmarkompis har jag. Drömmer om Skottlandsresa men det är så långt borta liksom. Dit vill jag, i alla fall innan jag dör.

I söndags var jag på kalas för Milo som var i sitt esse kan man säga! Överlycklig över pengarna han fick av oss (”jag döööör, jag är riiiiiik!!!!”) och skylander-figurer till ett dataspel av de andra. Lekte med min systers systerson och det var så mysigt. Måste skaffa bebiskompisar. Min systerdotter den gullungen hade skadat sig. Fixar tröstpresent i detta nu.

Sen träffade jag ölhänget. Gick väl bra. Eller ja. Höhöh. Blev inte riktigt av med my itch men får lösa det på annat sätt. Vet inte hur det blir, om det blir, men trevligt så länge det varade. Trodde han skulle mörda mig först i och med att vi gick till ett ensligt kvarter där det nästan bara var verkstäder men hans kollektiv låg där. Hade ju vapen men ja.

Har blivit pikad för min politiska korrekthet. Well, folk fattar inte konceptet egentligen men jag kan säga taskiga och onödiga saker om det är det folk vill. Vissa män vet jag inte om jag vill ligga med eller om jag hellre vill slå dem i ansiktet. Ibland gillar jag att förföra brattiga killar för de är roligare att dissa. När jag ogillar en snubbe kör jag ibland the game och härskartekniker mot honom på ett mycket elakt sätt. Blev nån gladare av detta eller? Näe just det. Man behöver inte säga allt bara för att man kan.

Kanske bör kolla new girl och äta jordgubbar nu så jag blir lite trevlig. Vill inte vara gnällunge imorgon.

