Tänker på kongressen, oroar mig för kongressen. Den kommer vara i Örebro, biljetter och boende är bokat och klart och jag kommer ha råd att leva när jag är där också. Eftersom jag är så pass nervös för allt så fokuserar jag på de ytliga grejer nu. Packa för flytt. (Stambyte är ju så jälla kul.) Kollar nya kläder. Ska inte ha så mycket nytt i vår men randig skjorta, ny handväska, ny kjol och några toppar. Kjol (och eventuellt väska) gör jag antagligen själv för jag har material (yay!) men det andra ska jag köpa. BH:ar och trosor har jag köpt massor av i höst så det är kirrat och klart. Gick utan trosor i slutet, det var inget liv kan jag säga. Skor har jag också. Tänker mig stilen fejk fat rich bitch a la 50-tal i år. Det vill säga classy fast tuff. Har inhandlat YSL och Moschino-örhängen, fejk av princip och ekonomiska skäl. Tror jag är lite som burlesque; Min stil är något sorts hån mot överklassens lyx- och överkonsumtion. (Sen kan vi ju prata om hur mycket kläder och accessoarer jag själv, konsumtionskritiker-lajvaren har.) Har skänkt otroligt mycket till Myrorna i alla fall. Well, lite uppdatering sådär. Imorgon befinner jag mig på ny adress. Som tur är nära min gamla och det blir nog ok det här, fram tills maj är jag där. Naturligtvis kom (äntligen i och för sig) min försenade mens och har sinkat mig i packandet. Tack! Inga pengar till godis har jag heller på grund av att FK krånglat till det för mig. Men kommer imorgon, yay! Soph gav mig för övrigt den finaste utseendekomplimangen jag någonsin fått:

”tror mer typ classy möter någon som bär knogjärn? alltså… looks can be deceiving, du kanske ser göllig ut men du kan också oskadliggöra en fiende med ett slag. typ. att du ser lite ut så. haha.”

Tänker på feminism, på rasism och allt också men är tyvärr inte i form för att ta mig an det just nu, därav modefixering. Jag sparar mig till kongressen. Eller rättare sagt nästa måndag, då börjar jag halvplugga det som ska avhandlas på kongressen.

Hejrå!

