Om gud vill blir det Skottland, vår och kärlek snart

Håller alla tummar och tår för att försäkringskassan ska godkänna MIN RESA TILL SKOTTLAND! Jag ska dit nämligen, ponerat att det går igenom. Bussresa. Jag vill så gärna. Så himla gärna. Annars får jag väl vara livegen ett tag till. Tror i alla fall jag skulle må bra av det och det tycker min läkare och min psykolog så de går i god för mig. Tror det skulle vara väldigt givande och så fånigt som man säger; Få lära känna mig själv lite. I förberedande syfte gick jag med i datebritishguys.

Jag tatuerade mig på mässan i lördags. Ja, det gjorde ont, ungefär lika ont som jag trodde. Inte så farligt! Lång ifrån mensvärk. Nu tatuerade jag bara in en liten text på underarmen (”Hoes before bros” <3 <3 <3 ) men det gjorde mest ont när tatueraren fyllde i. Som ett getingstick ungefär. Skulle definitivt kunna göra det igen men inte på tunn hud. Sandra och Åke höll koll så det var bra. Men känner inget ”åhhhh jag måste tatuera mig igeeeeeen!” vilket ju var bra. Får väl sminka över om jag träffar amerikanare eller om jag söker jobb i framtiden. Kunne vart värre, all cops are bastards står det ju inte.

Jag gör inte så mycket. Väntar på våren. Har ångest. Försöker överleva i den här mörka lägenheten. Det är inte jättekul. Har inte förstått hur ljus vår vanliga är. Men fönster åt tre håll och 3:e våningen gör ju sitt till. Men till maj hoppas jag att jag klarar mig, då är lägenheten renoverad. Jag läser mest tidningar om släktöden och Rocky såklart. Det är det jag har koncentration till typ. Jag försöker yoga varje dag och gympar i min (självvalda) ensamhet. Det gör mig gladare men måste nog köpa vitaminer. Snusar för mycket. Har mensvärk och det är ju inte så kul precis. Har kort stubin och är inte riktigt high on life som man säger. Vem är det såhär i början av mars förresten? Vill sy om en topp till imorgon om jag hinner. Heja heja. Imorgon är det psykolog och sen nåt roligt åtminstone; Fika med Katta!

Liten lista? Jamenvisst.

När vaknade du imorse?
 Vid 11.
Vad var det första du tänkte när du vaknade? Uuuuhhhhh.

Har du ringt någon i dag, vem och vad sa ni?
 Mamma. Som frågade om jag kunde kolla om bussen var sen. Faan vad deppigt det lät, det var det inte.

Har du ont någonstans?
 Ja, i magen och ryggen. Mensvärk vettu.
Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
 Gröna grodor vilket jag ska äta alldeles strax.
Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
 Geudis på hemmakväll.
Vilken var den första hemsidan du gick in på internet? Idag? På facebook eller happy pancake.
Vad ska du göra ikväll?
 Äta godis och kolla Call the midwife!
Vilken är den första låten du sätter på idag?
 Touch me – The Doors.
Vad tycker du om din blogg?
 Älskar den! Älskar utloppet. Älskar mina läsare. (De snälla i alla fall.)
Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
 Vet ej!
Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?
 Fick förut, att jag är förstående. På dejtingsiten för att jag är söt och har fina läppar.
När fotade något senast, och vad?
 För typ 3 timmar sen, mina örhängen.
Har du gjort av med pengar idag, på vad? Godis!
Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?
 Symaskinsfoten, datorn står på ett symaskinsbord.
Vad har du på dig idag? Strukturmönstrad kjol och en jobbigt bh från wonderbra, ultimate strapless, känns lite som en harnesk men jag kanske vänjer mig, brukar bli bättre sen. (Rekommenderar för övrigt uppercut.se, skitbra service och när jag undrade om de kunde ta in plus size-underkläder bad de om tips, älskar sånt!) Underkjol, nätstrumpor och svart bastopp.
2 responses to “Om gud vill blir det Skottland, vår och kärlek snart”

  • Nä den här jävla årstiden SUUUUUUGER RÖÖÖÖV!!! Jag kommer komma hem rätt mycket i mars, men fan vad segt det är – även hemma. Här är det ju för fan vinter fortfarande. Inte tillstymmelse till vår. April brukar ju vara vår hemma, men det lär ju vara som mars här uppe.. Jag aaaavlider av tristess!!! Jobbar löjligt lite också för mitt eget bästa. Blir inte ens trött av det utan klättrar på väggarna alldeles för många timmar om dygnet. Fan, jag hatar den här tillvaron. Att det enda som känns reellt och vettigt i livet är jobbet. Så ska det fan inte vara. När det är enda programpunkten på dagen. Visst, jag kan gå till gymmet varje dag.. Men det är inte riktigt hållbart på längre sikt. FAN. Och det är inte bara för att min snubbe inte är här. Det är för att jag vill HEM. Satan vad det är viktigt med HEM. Och att trivas på den plats man befinner sig. Jag längtar efter sommaren så jag kan få komma hem på riktigt. Och ha en kontinuitet hemma. Jag är rädd för det här stället. Rädd att det ska ”ta över” och bli mer och mer bas. Jag vill inte. Jag vill ha detta som jobb, och hemma som hemma. Inte att hemma ska vara utflykt så att säga..
    Röv.
    Tänk att man kan få ”allt” och ändå må dåligt.
    Det är lite befriande att inse att det sitter inte i karriär/förhållande. Det sitter i en själv. Och ens eget mående/självkänsla/vaddetnuär består oavsett omständigheterna. För då försvinner kravet att prestera – iaf för min del. Då vet jag att det inte beror på att jag inte ansträngt mig tillräckligt, utan för att mina känslor är verkliga.

    Wall of text..

    Jaja. GRYM tatuering!!!
    Grattis!
    Och inte fan behöver du dölja den vid jobbsökande. Vi behöver förändra synen på tatueringar vs jobb i det här samhället.

    PUSS

Kommentera

