Nämen lite update här va. Råkade slarva mig in på en F!-kurs för ett tag sen. Jätteintressant, det vara bara det att jag missat grejen med att det var för feministerna i Göteborg. Men jag fick komma ändå. Och oj vad alla vi i F! behöver denna kurs! Är glad att jag läst mycket om intersektionalitet, annars hade man inte haft en chans. Den behandlade en massa saker, heter Intersektionalitet i praktiken och ger alltså praktiska strategier för hur man ska tackla problem inom rörelsen. Skitbra!

Jag satt och stickade mycket. Kan verkligen inte koncentrera mig annars. Nån kastade en sur blick på mig men jag känner väldigt…jag har ett handikapp. Det kanske inte syns på mig eller märks särskilt mycket i sociala sammanhang men det är fortfarande ett hinder när jag ska ta in information. Så jag struntade fullständigt i det. Vad ska jag göra annars? Missa en massa information jag har stor nytta av? Nä tack. Jag har anpassat mig nog till normsamhället. Det kanske verkar trivialt men ni skulle förvånas om ni visste hur mycket folk störde sig på det. Och hur viktigt det är för mig. Men jag har ett litet tal förberett. Och jag varken skäms eller får dåligt samvete längre.

Jag råkade handla strumpbyxor för ett litet kompani som tog onödig plats men vafaan. Är ju inte i göteborg varje dag. Men nästa (och sista) kurstillfället är nästa fredag. Sen F!-öl. Då kan jag direkt meddela de andra om vad som tagits upp. Fantastiskt kul är det i alla fall. Känner mig nyttig liksom.

Nästa helg ska jag fira att min syster fyller 40! På Ulvön. Vi hade ju alltid tjejträff där förr. Fastrar och kusiner, systrar och mammor. Ser fram emot detta så mycket. Nu blir det familj.

Funderar på att förnya mitt pass trots att det inte gått ut. Jag har blivit nekad inträde på krogen och fick inte hämta ut paket. Känns ju lite trist att ha köpt en tjänst som inte funkar, det är ju en viktig handling. Det är deras eget fel dessutom. Blixten är alldeles för stark vilket leder till att alla identifierbara ansiktsdrag suddas ut. DÅ ÄR JU HANDLINGEN VÄRDELÖS?! Vansinnigt idiotiskt. Kommer måla tydliga konturer i så fall.

