Vad händer i världen, i mig? En massa saker! Jag mår varken överdrivet bra eller överdrivet dåligt och igår fick jag se den bästa unga vuxna jag vet ta studenten. Det är svårt att förstå att hon blivit så stor. Min lilla systerdotter.

Jag vill kommentera alla händelser jag tycker är viktiga. Jag kommer göra det!

Jag rekommenderar alla att åka till Pitlochry. Att ligga på Fisher’s hotel och titta ut genom fönstret innebar utsikt över ett berg med snö på toppen. Ni får se bilder! Jag kommer åka igen. Självklart kommer jag åka igen. Skottarna är lite som Storbritanniens Göteborgare. En varmare typ av humor och man blir kallad lassie och love.

Och Alex Schulman skrev tönt om Caitlyn Jenner. Folk i kommentarsfältet hyllar honom som provokatör. Förmågan att googla provokatör…………………….
Att göra en könskorrigering som 65-åring med en sportkarriär i en miljö som jag gissar inte är vidare tillåtande hbtq-vänlig kräver styrka. Att skriva tönt under en bild kräver en smartphone och förmågan att ta en skärmdump. Om jag kallar Schulman bajskorv gör inte det mig till provokatör, det gör mig bara rolig ponerat att man gillar bajshumor. Nånting säger mig att Schulman hade en kass fadersrelation. Nu har jag inte läst hans bok om pappan men det känns lite som att han var rädd för honom. Samtidigt som han beundrar honom. Det osar okramade kramar om Schulman. Då kanske man blir sådär. Men att vara patetisk genom att skriva sådär om en person som tillhör en stigmatiserad grupp är lite som att leka med maten för att föräldrarna åtminstone ska vända sig till en och ge en trött blick. Beware of krönika där Schulman blivit ”oroad” av kommentarerna under bilden. Jag ger tilltaget 5 Gladiatortummar av 5 möjliga. 

Idag ska jag på marknad och till psykologen. (Vissa går i terapi för att inte vara överdrivet taskiga va.) Kanske köpa garn, kanske köpa godis.

Bye bye honeypies!

