Jag har städat hela kvällen. Nu är jag färdig, nu. Blir lite ledsen av att tänka på att mitt resultat inte under många omständigheter skulle anses som städat. Ibland vill jag vara en sån där som diskar disken direkt och som har allt på rätt plats. Men jag har dammsugit noga och slängt mycket. Det börjar likna något. Jag har en ny fläkt också, den är kopparfärgad och heter nånting med retro. Jag tycker om den även om jag helst skulle köpt den mässingsfärgade om den funnits inne.

Imorgon åker jag till Göteborg. Stannar några dagar och på lördag åker jag till sjöboden. Det kan bli spännande. Böcker, film, vin, snus, cigarr, medicin, baddräkt och stickning tar jag med mig. 

Jag tror jag ska höja min antidepp. Glömmer bort det där med visst gör det ont när knoppar brister. Jag brukar bli sämre på sommaren, särskilt när jag inte har så mycket för mig. Det är sista gången hos psykologen också. Det känns väldigt konstigt. Jag har träffat henne så länge att hon blivit lite av en vän. Fast ändå inte såklart. Hon är en bra människa och precis så som en psykolog ska vara. Jag önskar att alla terapeuter var som henne.

