Kanske är jag fortfarande i semestermode (sen Skottland…) för jag har svårt att uppbåda ett uns av entusiasm för Jesper Nilssons upphaussade avhopp från Sverigedemokraterna. Tydligen så ska man vara kompisar nu för han har sagt felåt och det är viktigt. Mig veterligen har det aldrig tagit så lång tid från att man upptäcker idioti till man gör upp med den men för Nilsson tog det så lång tid, ok? Kommer inte sluta raljera heller för det är kul och jag är sån.

Jag sammanfattar! Jesper Nilssons livscykel: Kille som ”präglats av dåligt självförtroende och haft påtagliga problem att bygga upp långvariga relationer” (jag citerar blawghen men låter inte det som en journalanteckning ungefär såhär: ”pat upplever en inre stress i sociala sammanhang”?) men Ulthima Thule kom och räddade med musik om fosterlandet och det påstådda gemensamma identiteten hos oss nordbor. (Musiken saves yet another one!) Nånstans där hittade han SDU 4 life men han var ändå lite tveksam att bli kompis. Han hade ju hört ryktena och visste bakgrunden. Men sen träffade han en SDU-snubbe som ”själv hade ett utländskt klingande namn och bakgrund, dessutom förstod han min oro runt partiets bakgrund, men hänvisade till sitt eget påbrå som en försäkran om partiets renhet”.

Varningsklockorna liksom dånar i huvudet. Ulthima Thule. Invandrarkortet. Renhet. Note to self: Lita aldrig på ett parti där man talar om renhet oavsett partifärg, det blir aldrig disco.

Sen blir han återigen uppmärksammad på jobbiga SD-grejer. Järnrörsskandalen*! Men Åkesson hade en så bra röst förstår ni, att Nilsson lugnades. Det är lite oklart vad som händer när men han berättar om vit makt-musik bakom stängda dörrar, kvinnoförtryck, hysch hysch. Det vanliga. Vad jag faktiskt inte förstår är varför man någonsin går ut med detta. Känner man att man vill be folk om ursäkt men man är inte tillräckligt närstående för att ringa dem? Jag kan inte låta bli att tänka att det handlar om att få fitta ändå. Det är cyniskt och hårt men jag tänker så.

Nä. Såklart handlar det om att få stöttning. Han har inte längre SD:s stöd och avhoppare verkar inte vara särskilt sexiga nånstans så han vädjar väl. Och folk blir lyriska, som att det är de som personligen omvänt den lille vännen. För han har ju bara varit dum och missförstått. Jag tycker också att han ska bli välkomnad i framtiden men det måste ses som oerhört beklämmande att människor ”i allmänhet”  är beredda att haffa nån så fort den gjort sin pudel eller hur man nu säger. Är ni rädda att han ska bli Breivik om han inte blir undsatt eller? Såhär: Jag vet inte en rörelse som har mer än 20 % män som inte besudlas av rasism och kvinnoförtryck. Tyvärr så är the good guys oftast bara guys. Jag kommer inte omfamna en person som suttit på TUNGA POSTER i ett rasistparti för att han helt plötsligt tackar för sig. Oavsett om han är rasist (lol) eller ej så har han bidragit till ett vidrigt partis framfart. Har han inte värvat folk till SD? Har han inte deltagit i deras valvakor? Detta är inte en youthful indiscretion, Nilsson är en människa som i vuxen ålder varit med i ett rasistiskt parti. Lägg av med gullegullet.

Jag tror det dröjer till nästa val, sen tar den ”hårda” (=den verkligt bruna) tonen över. Då blir det full on SD anno 1994. Då kan ni ju se på när era demokratiska rättigheter tas ifrån er som ni gjort när andras försvunnit. Men det skiter väl ni i nu. Fortsätt ni dela falska lappar, fejkartiklar om ”farliga tiggare” et cetera så får era barn och barnbarn städa upp sen. Och får lära sina barn att ”aldrig glömma” massutrotning av människor. Bara för att man inte tillhör SD:s hatgrupp just nu kan man göra det imorgon. Det är det som är farligt med fascism, nazism och rasism, det handlar inte om nedärvda egenskaper, det handlar om vad som är haute couture för stunden. Good luck Chuck.

 

 

 

*Järnrörsskandalen snabbt: Erik Almqvist, Christian Westling och Kent Ekeroth hade varit på galej, kallade Soran Ismael för ”babbe”, en kvinna för ”hora”, en man ”blattelover”, knuffade in en kvinna i sidan av en bil och sen fick de skadestånd.

 

