Hade en himla fin gårdag. Först Göteborg med Helena och hennes kompis, sen Pitchers med Sandra och Åke. Full rulle ni vet. Så himla kul att få dansa med Sandra. Vi fick agera partners eftersom män är dumma i huvudet. Sen kom jag hem och lade mig och sov den skönaste sömn jag sovit på otroligt länge. I alla fall fram till 8. Åh, om varje natt kunde vara som den! Ps. Monki i Kompassen säljer ut allt och det är halva priset på allt.

Idag har jag mått halvbra. Ångestig och jag känner mig lättsårad och skör. Kan ju vara alkoholen men jag drack inte så mycket alls igår. Jag har inte så mycket att se fram emot tror jag. Eller allt känns osäkert och så. Saknar min manlige vän. Vad har jag ens för augustiplaner? Inga alls i princip. Jag ska ut på lördag och så hänga hos en kompis i några dagar (vilket visserligen kommer bli skitbra om jag mår bra.) Det är inte det att livet är tomt men jag känner att jag börjar tycka att det är jobbigt att jag inte längre har en psykolog. Och så får det vara. Allt är ju en process och yada yada. Men gillar inte känslan. Plus att jag tror att oroligheten ökar av att folk frågar. ”Men träffar du INGEN nu?!” De kan ju inte veta att det är känsligt så ingen idé jag säger nåt om det.

Tror jag har nån sorts Scotland afterchock för jag laddade otroligt mycket ork och mod inför den att nu känns allt halvdassigt. Behöver skaffa ett jobb med mycket glamour i framtiden. He he he. När nu det blir. Önskar att jag slapp läsa in kurser jag har godkänt i redan och att jag kunde få göra det på mina villkor. Och få ordentlig hjälp.

Jag behöver bli lite omhändertagen tror jag. Klappad på huvudet och så. Och nån som säger att allt kommer bli bra till slut. Går mest omkring och känner mig som en onödig människa. Och nej, detta är ingen uppmaning till att säga att jag är bra. Jag vet det nånstans. Jag är bara trött på detta. Denna vanmakt, frustration och irritation är outhärdlig tidvis. Oh höst! Gör allt magiskt bra, ge mig en sysselsättning som fungerar och kärlek! Amen.

Har varit så pass nyttig att jag har tvättat i alla fall. Så jag har rena lakan och pappa köpte chips till mig när han plockat av hallonen på kolonilotten. Så jag får väl gå och smula ner lite i lakanen. Måste äta mer mat och chips får just nu vara lämplig kost.

Ett grannbarn, kanske 5 har för övrigt lovat mig att jag ska få komma hem till henne för att jag verkar ”kul och spännande” och att jag dessutom får 2! mariekex för att jag är vuxnen. Ibland så gnistrar de till.

