Jag öppnade Aftonbladet i godan ro, läste notis om bästa Kiran Gandhi <3 som sprang marathon utan mensskydd för att uppmärksamma att massor av kvinnor i världen saknar tillgång till mensskydd. Ett ess menar att det är som om han skulle springa med stånd…………………………………………………………

Förlåt att jag punktar fel men det finns så mycket idioti i det påståendet att det även förtjänar grammatiska fel.

Well. Sen bläddrar jag fram till detta nedan. Är denna Doktor Kärlek ett skämt? Alltså jag menar, är det MER skämt än den töntiga titeln han tagit utan läkarlegitimation till på köpet och hans sköna ordval?

20150811_170759-1

Dude vill visa en tjej att han gillar henne. Har fått ”positiv ögonkontakt”. Ehwell. Han skickar frågan till nån skööööön nöjesman på aftonbladet som anser att han ska komma förbi precis innan stängningsdags. Ok, om han vill bli mördad? Ska jag dra allt igen? Om ”vapnena” vi har, hur vi lyssnar extra noga och drar ur en lur ur örat när vi går själva? Hur vi går kurser? Det absolut sämsta sättet att söka kontakt är att vid stängningsdags(!) söka kontakt. Det är creepy, det är obehagligt och extremt märkligt råd. Vi kan ju lalla bort det med ett ”Detta är skrivet i en humoristisk ton (och fattar du inte det din dumma jävla brud kan du bara inte ta ett skämt eller så är du väl avundsjuk) och något man bör ta med en nypa salt. Vi kan nog vara överens om att detta är en osäker och försiktig kille som behövde en självförtroendeboost och som inte skulle bete sig illa”.

Jag vet, jag är magisk. Jag kan räkna ut vad en douchegubbe ska säga innan han vet om det själv. Och det är så jävla problematiskt. Om killen inte vet hur han ska närma sig tjejen och visa sitt intresse kanske man inte ska ge en sån råd om att komma förbi vid stängningsdags eller ”småprata varje dag”! Och när man stänger butiken kanske man inte vill bli påtvingad mer social kontakt bara för att killen inte kan sluta tänka på en. Får faan klåda av detta jävla sätt. Alla män överallt som vill knulla en med små röda kukar.

Hej killen!

Jag tycker att du ska fundera på vad du vill ska hända. Vill du egentligen att hon ska initiera kontakt eller vill du visa det? Kroppsspråk är en bra grej att studera men kan lätt bli creepy om man råkar göra det lite för ingående. En gång råkade jag nästan klä av en man på det sättet och det är inte kul för nån. Det bästabästa är att fråga rakt ut. Tjejer har inget hemligt språk, frågar man oss nåt får man utgå från att det vi svarar är sant. Gå INTE in i butiken och småprata varje dag. Lite andrum vill man ha. Jag tycker att du ska, vid ett tillfälle då hon är ensam men inte isolerad med nowhere to run, fråga om hon vill hitta på nåt. Det behöver inte vara mer komplicerat än så. Säger hon nej vet du åtminstone. Då får det vara bra.

/Hatchetface

Kan fortsätta prata om idiotmän i evighet. Men jag ska inte!

Jag längtar inte efter hösten men höstmodet gärna. Fick Vogue av mamma och om jag inte ska ta och börja prenumerera på den, den kostar lika mycket som svenska Elle men man slipper livstilsmagasineriet. Fick cirka 1000 idéer om saker jag kan sy och förbättra. Undrar när jag kommer göra det bara. Stiltje. Sommarlov. Vi kan kalla det paus. Vill inte pausa inspiration egentligen men jag måste faktiskt städa ordentligt snart för jag vill slippa flytta runt högar med kläder och tidningar varje gång jag dammsuger.

Nästa vecka blir det jävlarimig idyllhets här för då åker jag till skogen aka Sjuntorp och Hannahs föräldrars hus där vi ska bada och kolla serier. Tänkte ta med Sagor för barn över 18 år av Tage för många gillar när jag läser godnattsaga. Alltså vuxna.

Och äntligen plockar de ner byggnadsställningen på huset mitt emot. Det har varit ett eye sore i cirka 2 månader nu. De började klockan 7 imorse, ropandes. Jag var både road och inte kan vi ju säga.

*Obs. Jag är inte alla kvinnor, alla kvinnor är inte jag. Snubben och tjejen i texten önskar jag all lycka (eventuellt), ihop eller på varsitt håll men jeeebus.

