Ja det kanske låter som om jag skickar uppdateringar från nån station på Arktis eftersom de är så innehållslösa och ointressanta men ja. What to do? Har en sån bitter dag idag. Känner mig ensam och onödig fast folk har det mycket värre. Det är en väldigt dålig känsla. Dels för att jag inte är helt ensam och dels för att den fyller en med dubbelbestraffande självförakt eftersom jag klagar på saker som är förhållandevis små och som gör det lätt att bli ledsen igen och svårt att se nåt ljust. Vill må bra i lite längre perioder snart! Känner mig som en kass människa, vän och tjej eller vad man ska kalla det. Klängig, ful och jävlig.

Mycket funderingar. Ambivalens. Vill inte känna mig såhär överflödig.  Pratade med dagsjukvården om nån grupp men det verkar inte som jag kan få plats på en sådan. Är tydligen inte sånt material längre. Det känns som att allt tar slut samtidigt. Ingen bra känsla. Jag brukar bli sån här när jag är lite sjuk. Ibland går det över när jag blivit frisk, vi hoppas på det. Men det känns som att allt är bräckligt. Att jag måste balansera för att inte vara för mycket och skrämma bort människor. Behöver kramas och sånt. Blir nog bra till slut.

Emir bara: ”Häng med min pappa!” men det känns lite awkward att hänga med ett ex pappa även om han är den snällaste som finns. Emir kommer i alla fall hem nästa vecka och då ska vi dricka öl och äta veganölkorv.

Ivan och jag har börjat kolla på Solsidan. Faktiskt roligare än jag minns det! Det är alltid kul att upptäcka en serie med nån.

Jag har faktiskt saker att se fram emot. Försöker i alla fall fixa kul grejer. Bokmässan, ljusfestivalen i Nossebro och sånt.

Just nu vill jag helst kramas, ha närhet och spela sällskapsspel.

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras.

