Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?

Jag reste på riktigt! Jag var i Skottland! Och på vägen i flera andra ställen. Var i Prag och det var fint. Fin stad men hade önskat att vi haft mer ensamtid och kunnat kultura oss lite.

Genomdrev du någon stor förändring?

Jag öppnade mig lite för känslor och var i ett förhållande som var bra men fram och tillbaka och snart tar vi en paus som jag antar leder till att han gör slut på riktigt jag är blir ensam igen men olyckligare ensam än tidigare år.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja, flera! Eller en är en före detta vän men är glad för hennes skull!

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?

Jag kommer minnas flera. När jag badade i havet vid Ulvön i april. När jag åkte in i Skottland. När jag stod på ett whiskydestilleri med händerna i varm korn som använts till whisky. När jag träffade min kille på ett vandrarhem i Kungälv.

Dog någon som stod dig nära?

Nej! Men skolattacken här gjorde mig fruktansvärt ledsen och påverkad.

Vilka länder besökte du?

Kortfattat: Skottland och Tjeckien och massa länder där emellan.

Bästa köpet?

Resorna! Och sekretären.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Resorna! Fira midsommar och nyår med min kille. 

Saknade du något under år 2015 som du vill ha år 2016?

Mer kärlek, humanare asylpolitik och ett humanare samhälle i stort. Mer pengar och att den där hemliga grejen som skjutits på in absurdum på grund av sjukskrivning blir verklighet.

Vad önskar du att du gjort mer?

Badat, läst, bloggat och engagerat mig mer i saker.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Nojat och drömt färre trauma-drömmar.

Favoritprogram på TV?

New Girl tror jag.

Bästa boken du läste i år?

Norrlands svårmod. Väldigt bra men kommer inte på nån annan.

Största musikaliska upptäckten?

Scott Matthew.

Vad var din största framgång på jobbet 2015?

Har ej ett jobb så har inget svar på den frågan.

Största framgång på det privata planet?

Att jag öppnat mig för ett förhållande.

Största misstaget?

Samma som ovan.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Ledsnare. Främst på grund av mardrömmarna, skolattacken och  förhållandet.

Vad spenderade du mest pengar på?

Mig själv. Räkningar och kläder……….

Något du önskade dig och fick?

Ömhet, värme, medkänsla, sex och resan.

Något du önskade dig och inte fick?

Kärlek. Ordning i mitt rum.

Vad gjorde du på din födelsedag 2015?

Firades av mamma, pappa och syskon. Sen av vänner. Eftersom det var fallens dagar så firades jag där också.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Åh, massa saker.

Vad fick dig att må bra?

Patsy och Soph i stor utsträckning! Alla andra vänner, att jag blev vän med Helena och Johanna, gerillasömnad, stickning och tårta. Och min kille.

Vem saknade du?

Saknade dem som bor för långt bort för att hänga med. En hel drös alltså. Och min kille.

De bästa nya människorna du träffade?

Åh, det är en massa. De jag listar ovan bara som ett exempel. Min ptsd-farfar Joe och hans fru. Min andra ptsd-kompis Lisa.

Mest stolt över?

Åh, att jag vågade åka själv till Skottland.
Högsta önskan just nu?

Att alla blir gladare och att jag blir kär.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

I år tänker jag inte ligga med folk från bodycontact de första 6 månaderna bara för att komma över min kille. Jag kommer försöka dejta ”på riktigt” om det blir aktuellt. Funderar mycket på detta.

