Jag märker mer och mer hur ovan jag är att ha varit/vara i ett förhållande. Alltså jag är fullständigt medveten om att jag upprepar mig slash ältar. Måste det. Bara detta att vakna till kik-meddelande. Shit vad det betytt mycket. Nu får jag bara kik-meddelanden från kik-teamet. Jag undrar om han saknar mig eller mest är lättad. Det känns lite som när Monica och Richard gör slut i Vänner och Monica inte kan sova förrän hon får reda på att Richard också är ledsen och saknar henne. Jag är jätteledsen. Jag vågar inte tänka på att träffa honom. Ser bara framför mig hur jag tar tåget hem efter ett bittert avsked alldeles kall utan att ha fått kyssa honom en sista gång. Hur jag börjar gråta på tåget. Note to self: Vattenfast mascara. Men det är bättre än alternativet aldrig se honom igen! Annat mardrömsscenario: Han ringer innan dess och säger att det inte är en bra idé att vi ses alternativt ringer för att förvarna om att det är dåliga nyheter. Jag behöver den här tiden också, jag vet det. Att reda ut mina känslor och se vad jag vill ha ut av livet. Behöver behandlas för mardrömmarna på nåt sätt dessutom. De gör mig galen, jag kan inte fungera och bete mig. Jag kan behöva vara själv. Jag vill bara att tiden ska gå snabbt tills dess. Jättesnabbt. Ångesten är total. Jävla mörker.

Imorgon ska jag till mitt ex i Uddevalla. Det är inte nån rebound-grej som tur är, är verkligen inte i skick för såna aktiviteter. Vi är vänner. Vi ses jättesällan eftersom han flytt landet och han känner mig. Det känns tryggt nu. Hans pappa har också posttraumatisk stress och han är väldigt förstående utan att man behöver förklara nåt. Vi ska kolla skräck, trygga serier och jag vet att han har planer på att truga i mig mat. Nej, jag är inte ett barn. Vuxna behöver också tröst.

Handlade för min guldbonus i H&M:s onlineshop. Det innebar att jag skulle betala 24 kronor själv, yay! För att göra det måste man ringa! H&M club samtidigt som man betalar. Vanliga rabattkoder anges i ett fält men på H&M går inte det. De är ålderdomliga som vanligt. Detta hade ju varit helt ok om de bara dragit 24 kr från mitt konto men istället reserverar de hela beloppet på mitt konto tills de skickat varorna. Hade jag vetat det hade jag naturligtvis inte använt bonuscheckarna där. Ligger alltså ute med 750 + 24 spänn tills de skickat varorna! Det har de gjort nu men inga pengar på kontot ännu…en stor aktör som H&M borde faan kunna komma på ett system där man slipper ligga ute med pengar som aldrig varit deras. Mycket onödigt och irriterande.

Har även dammsugit sängen och tvättat sängkappa och madrassfodral som krympte trots lägre temperatur. Jag till och med strök sängkappan.

Jag har bara gråtit 3 gånger idag.

Mitt liv just nu är så blaha. Har fått 3 erbjudanden om rebounds. Alltid något. Som tur är inte från exet. Då hade jag inte kunnat åka dit.

Spellista:

End of the world – Skeeter Davis

I wanna dance with somebody – Scott Matthew

Än brinner var våg – Staffan Percy

You don’t have to say you love me – Dusty Springfield

What’s a matter baby – Timi Yuro

Angel of the morning – Juice Newton

Vacker vid vatten – Maud Lindström

Better in time – Leona Lewis

Underneath your clothes – Shakira

Diamonds and rust – Joan Baez

What a wonderful world it would be – Sam Cooke

Making love out of nothing at all – Air supply

Long long time – Linda Ronstadt

Allt av Irma Thomas, särskilt Take a look

Varsågoda!

Jag ska sova nu. Försöker hoppas på en bra natt. Tänk om detta är natten jag får en god natt. Det har ju hänt förr. Jag vill inte drömma mardrömmar, om traumat eller mina mardrömsscenarier.

