image

Han har gjort slut nu. Jag är ledsen men jag lever. Barely. Drömt mycket dessutom. Är kvar tills måndag. Det är bättre att vara här än hemma, i alla fall just nu. Försöker andas in så mycket Ivan som möjligt. I täcket, hans hår och så. Är så jävla svartsjuk på den han kanske inte ens träffat ännu som han kommer leva med. Inte jag. Jag vet att allt jag tycker om tas ifrån mig men jag skulle önska att just detta inte tog slut nu. Hoppas att vi i alla fall fortsätter kommunicera lite efteråt. Bryr ju mig liksom om honom som vän också. Även om jag är arg och ledsen just nu.

Hur vänjer man sig vid sex med en annan person? Jag har bara haft sex med honom i typ 10 månader snart. Herregud, så länge för mig. Nästankysstes ju med mitt ex när jag var där samt nåt mer men ja. Tvivlar på att det går.

Jag har planerat in saker i nästa vecka för att hålla mig över ytan. Sova hos exet (ej nuvarande), dejt med Fredrik, umgås med vänner. Flickvänner, vill prata skit om män utan att nån kommer in och ba ”meeehh…”.  Vill sy, sticka och pyssla som en idiot för att distrahera mig. Jag mår bajs men det kommer väl bli bra till slut.  Och jag har en svag förnimmelse som jag hoppas efter tid blir starkare av att det är han och inte jag som kommer förlora i slutändan. En kompis skickade ett underbart citat; ”He’s dreamy but he’s not the sun, you are.” Och det var nog det bästa jag kunde höra just nu.

