Jag gjorde en göra slut-spellista iförrgår. Jag vet inte om det är en bra idé eftersom jag har en tendens att bli sämre av musik. Eller skitledsen menar jag, jag blir inte sjuk av det. I alla fall är det en sån blandning av låtar att jag inte vet vad den kan ge egentligen. Men jag återupptäckte flera av min tonår/unga vuxen-tids slätstrukna men ack så viktiga sånger. Som In my place med Coldplay (sic!) som jag och Jenny inte fick spela för min syster Jenny för att hennes kille gjort slut nyss och hon kunde inte höra något som påminde om kärlek. Dry your eyes – The Streets som gjorde att jag började gråta varje gång jag hörde hur han försökte övertala sitt ex om att we can even have an open relationship if we must. It might as well be now – Moneybrother feat. Ane Brun som var så lik en situation jag hade med ett ex när han försökte övertyga mig om att inte gå att jag blir generad. Bridge over troubled water med Johnny Cash och Fiona Apple som jag alltid tillägnar min exbästis. It’s a man’s world – Irma Thomas som jag lyssnade på en sommar när jag och en kille var naturister en vecka i hans familjs ödsliga sommarstuga och det enda vi gjorde var att ha sex och dricka folköl i trädgården. Bara ett fån gör så mot sig själv påminner om hur jag kände hela tiden när jag och den senaste i raden av betydelsefulla pojkvänner hade paus. Och massa hånlåtar kvinnor skrivit! Underbart. Älskar sånt.

Jag har lyckats med konststycket att sy om en topp. Det tog längre tid än jag trodde, naturligtvis för att paljetter måste man sy i sakta sakta (i alla fall med min veka symaskin och bräckliga nålar). Jag har lyssnat på nosleep-podden men står knappt ut med en av uppläsarna, han läser otroligt teatraliskt. Det hade väl varit en sak om han tog i lite extra för effekt vid tillfälle men när han väser fram meningar som ”I now have a wife and a beautiful son…” blir det fel,  amatörmässigt. Lätt för mig att säga som har världens bästa berättarröst.

Imorgon ska jag till Göteborg. Träffa Jenny och shoppa, sen; Dricka öl med mitt ex. Jag har tänkt att antingen går det åt jävla helvete och jag påminns på fel sätt om allt eller så blir det bara utbyte av grejer och så kan jag släppa det sen. Och katharsis och allt det där. När vi skrivit nu är allt så jävla artigt, det är påfrestande för mig som behöver nån form av bevis på att vi haft nån sorts intimitet. Alltså då menar jag rent kommunikativt. Well-ehh. Vi får väl se.

Har ägglossning vilket tydligen gör mig skitirriterad. Alltså galet irriterad. Jag kan ju tycka att kroppen kunde vara aningens mer samarbetsvillig när den förbereder sig för potentiell befruktning. Men det kanske är för att man ska vara kräsen med val av partner. Jobbigt att försöka ligga med nån man bara vill skrika åt. Har pendlat mellan att hata män intensivt och vilja att nån ska stryka mig över håret. Obs hatar alltid män såklart, ni behöver inte bli oroliga. Men nu har jag känt ett behov av att mucka på nåt vis. Hoppas att detta är snabbt övergående. Ser i alla fall halvt fram till morgondagen halvt fasar för att mitt ex ska ha blivit blixtkär i nån bra tjej. Jag är liksom inte redo för att höra positiva saker om hans kärleksliv. Men har han nån vett och sans så gör han inte det. Får väl fly till min älskare annars. Som får viska franska ord i mitt öra. Det tar cirka 30 sekunder för mig att förstå meningarna men det gör inget.

Kom på ett jätteroligt meme jag ska göra som summerar min ägglossningskänsla! Måste bara hitta en person att fota först.

Jag har använt mitt tyngdtäcke för första gången! Det väger 8 kg men det var ingen jätteskillnad förutom att jag blev stelare. Men jag morgonyogar ju och på kvällen gör jag några lättare övningar som stretchar kroppen och kör avslappning wivv ej emm dei aaaa (relaxation with EMDR, han pratar australiensiska).

Igår skulle jag på F!-grej för första gången på länge och fick migränkänning (flimrar framför ena ögat) och fick åka hem. Kanske hade varit skitirriterad där också så var lika bra. Migränen bröt aldrig ut heller så score!!!

