Jag drack öl med mitt ex i onsdags. Det gick rätt bra. Det var bitterljuvt eller hur man ska säga. Det kändes naturligt på ett smärtsamt vis. Blev såklart ledsen sen men det var väntat. Och jag ville ha min handduk. Och jag har saknat honom. Han hade saknat mig också, det var fint att höra även om jag vet att det inte är på samma vis. OM jag skulle behöva kan jag liksom bryta helt nu. Jag tror inte jag vill det ännu, det kommer kanske. Som det känns nu har jag ingen som helst ork eller lust att vara kompis med honom om han skulle träffa nån seriöst. Det klarar jag inte. Känns konstigt att tänka på att vi aldrig kommer sova ihop eller ha sex igen. Eller, man vet ju aldrig. När jag inte är kär i honom längre och om han inte träffar nån så kanske vi bara kan…ligga lite. Jag brukar distrahera mig med andra killar men jag har knappt nån lust med det. Fransmannen är ok men…jag känner absolut inte att han är nån som jag kommer göra annat än ligga med. Vi har ganska lite gemensamt.

Vi har pratat varje dag sen typ maj jag och exet och det känns så jävla konstigt att det är slut med det. Och att han nån gång träffar nån som kanske inte vill att han överhuvudtaget har kontakt med mig. Jag vet att livet ser ut såhär, jag vet. Hade bara glömt hur det kändes. Har tyckt att det varit så skönt att inte vara ihop med nån. Och nu tomt. Min känsla går inte ens att kommunicera, det enda jag kan säga är typ ”eeeeeeeeehhhhh!!!”

Igår lyckades jag i alla fall färgkoordinera mina böcker samt damma hyllan. Det såg fruktansvärt rörigt ut. Det var himla duktigt tycker jag och beställde en grej från Lush. Har även portionerat ut medicin till mig i medicinfacket och sorterat bort trasiga strumpbyxor. Yay life! Sen har jag kollat vilka komvuxkurser jag kan läsa och fortfarande behålla min ersättning. Jag ska mjukstarta med nåt kul och bra. Ska prata med min rådgivare på konsument om lägenhetssökande och höra med försäkringskassan om jag får göra den där roliga stora grejen jag tjatat om i flera år eller om det kan förstöra något. Så. Keeping busy så att säga. Bleh. Funderar på att börja henna-färga håret. I samma färg som jag har såklart. Känns som ett bra steg till att bli crazy snakelady med hela folket.

I helgen – Sleepover hos kompis. Serier och chips.

Jag upprepar mitt mantra; Summer of Klara! som Soph kommit på tror jag. Som i Seinfeld. Summer of George. Förhoppningsvis går det bättre för mig än för George. Nämen det ska bli vin, kvinnor och sång om jag så ska dö på kuppen!

