Jag försöker kravla mig upp lite va. På torsdag ska jag på dejt. Det kan bli kul och det kan bli fel men aja. I Alingsås! Har inte varit där på 8 år.

Försöker att inte tänka på att mitt ex kanske blivit kär i nån, nejdå (och du undrar vem som kysser henne nu, och du undrar vem, vem om inte du, ohhhh läpparna du kallar dina, det gör ont att veta men lika ont att undra). Jag hoppas inte att han gör det än. Älskar nån alltså. Han får vänta lite med att bli lycklig(are). Joo. Faktiskt. Detta gnager i mig. Störigt. Vill inte att han ska bli kär, å andra sidan får jag dåligt samvete för att jag tänker så för han förtjänar bra saker. Jag saknar honom så. Så himla mycket. Tror jag behöver bli swept off my feet snart om jag inte ska bli galen i huvudet. Fick ett så märkligt mail på happy pancake:

image

Varför försöker han så mycket?! Fattar att vissa blir galna på en när man kritiserar såna här grejer men…funkar detta? Kan han inte bara bjuda ut mig på en bakelse? En egen? Har inte fått svar på om han menar patriarkatet eller ej. Detta är inte romantik för mig, detta är harlequin-romaner irl. Blir obekväm som faan.

Annars går väl livet…jag hoppas framåt. Det känns inte så mycket. Händer inte så mycket heller utom att jag fick gå till vårdcentralen för att kolla mitt brännsår (som håller på och äcklar sig) som en annan pensionär.  Allt var bra såklart så 50 spänn för typ ingenting.

Nu ska jag fortsätta läsa Yuko och sova lite.

