Jag har ett väldigt tydligt minne av ett speciellt dåligt råd tjejer i princip blev bombarderade med. Frida och VeckoRevyn handlade ju till stor del om sex och hur viktigt det var att säga NEJ. Man ska inte göra saker man inte vill och i den åldern är man extremt känslig för påverkan från alla möjliga håll.

Man ska aldrig känna sig tvungen att ha sex, aldrig. Problemet är när man inte vågar säga ja. Det fanns gånger jag kände mig onormal på grund av att jag var just kåt och ville ha sex. Tjejer hade svårt att komma, de blev inte våta, de behövde tid på sig för att bli upphetsade. Killar däremot, reducerades till någon sorts sexscouter, alltid redo! De ville inte vänta och ville de det, är han kanske bög. Var jag oattraktiv som inte fick knulla när jag ville?

VeckoRevyn illustrerar i detta nu självförtroendetips i sängen med hjälp av supermodeller och klatchiga tillrop hur man släpper loss. Missförstå mig rätt, det är jättebra att tidningar försöker hjälpa till och det handlar inte om dåliga råd, men hur hjälper Gisele Bündchen i Victoria Secret-outfit mig att känna mig snygg naken? Ännu viktigare; Hur hjälper det en artonåring att känna sig snygg naken?