Nytt ämne för vecka6 är sexrelaterade skador. Saker som hänt eller sånt du är rädd ska hända.

När jag började ha sex tyckte jag att kondom är ju förjävla obehagligt asså. Dels fick jag lite doktor-känsla och dels kliar det ju, massor! Varför pratar man aldrig om det tänkte jag. Jag struntade i kondom och hade min beskärda del av pregnancy scares. En kväll var jag och en kille ute på promenad. Vi köpte jordgubbar som vi åt vid gamle daln och jag nös eftersom det var pollensäsong. Sen gick vi hem och hade sex. När vi haft det en stund känns det som att en miljon myror invaderar min fitta. Kliar som bara den och vi avbryter. Min hals känns helt plötsligt väldigt svullen och jag väser att han ska flytta på sig så jag kan få i mig en jävla allergitablett. Det lättade som tur var ganska fort men jag hade börjat bli ordentligt nervös. Tänk om jag hade dött av anafylaktisk chock. Under sex.

Så utlöstes min latexallergi som antagligen legat på lur. Pollensäsong+jordgubbar+latex var en mycket dålig kombination. Jag fick lära mig att det finns en jäkla massa saker jag inte kan äta på grund av det, till exempel avokado, tonfisk och banan. Det sistnämnda är tydligen roligast. Något som inte är det minsta roligt är att jag nu får punga ut med ungefär 25 kr om jag köper latexfria kondomer. 25 kr per samlag. Jag har därför anammat Elaines teknik. Är det värt det? Är det det?