1. Hur gammal är du? 28!

2. Hur gammal känner du dig? Eh, 28? Eller ska jag välja den åldern som jag liksom känner att jag stannat i? Vet ej.

3. Vad har du gjort i dag? Äppeltantens paj. Sett Carrie diaries.

4. Vilken film såg du senast? Mama såg jag igår. NEJ säger jag.

5. Vem ringde du senast? Hm. Tror jag ringde Katta igår.

6. Är du besatt av någonting? Att läsa om mysterier. Jag är besatt av att hitta lösningar till saker.

7. Är du rädd för blod? Nä, eller jo, en gång när det sprutade blod från ett sår på min brors haka.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I datorrummet.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Hjalmar Branting, Olof Palme, Göran Persson, Per Albin Hansson, Carl Gustav Ek(?)

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart.

12. När vaknade du i dag? 10.

13. Vilken är din favorithögtid? Jul!!! För då får man ladda i typ 1,5 månad innan. Gillar alla högtider men det är tråkigt att midsommarafton alltid är kall eller regnig.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Jag vill faktiskt ligga på en strand. Det ska finnas ett fantastiskt hav som är varmt också. Annars är det inte så noga med plats och så. Ska bara vara lagom. Lagom är för övrigt ett av mina favoritord. När jag säger lagom betyder det perfekt.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Tror inte att jag har någon sån plats. Men jag har ställen här i min hemstad som jag aldrig besöker av vissa anledningar.

16. Hur vill du tillbringa din pension? Jag vill sola mycket så jag får sån där läderartad hud fast utan cancern. Vill vara glad och nöjd. Passa på att knarka.

17. Vad lyssnar du på just nu? Datorns hummande, Mando Diaos ”Infruset”.

18. Har du någon gång brutit ett ben? Jag fick två sprickor i armen för snart två år sen av min fördömda cykel. Behövde (tyvärr nu i efterhand) inte ha gips.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Ägg. Smör. Vet inte riktigt.

20. Vem är din favoritkändis? Åh, vet inte. Jag är inne i en Don McPherson-period.

21. Vad är du på för humör just nu? Lite frustrerad.

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa.

23. Snarkar du? När jag är täppt.

24. Vilka yrken har du provat på? Eh, barnskötare. Pedagog heter det.

25. Hur går du helst klädd? Kjol, strumpbyxor, kofta och topp.

26. Vilket stjärntecken är du född i? Kräftan.

27. Vilket är ditt favoritgodis? Är inte jätteförtjust i godis, är mera en efterrättstjej. Typ budapestlängd, kärleksmums, kanelbullar och sånt.

28. Vad sa du senast? Jag sjöng med lite i musiken bara.

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Historia och engelska.

30. Vad har du på dig just nu? Kjol och kofta.

31. Vilken är din favoritaffär? Beroende på vad jag ska köpa…hatar H&M men gillar den stora butiken i femman. Kommer handla för min guldbonus där.  Annars gillar jag ICA kvantum.

32. Vad har du för storlek i kläder? Hm, 42-50 beroende på plagg.

33. Vad har du i dina fickor? Har ju inga ju.

34. Vad köpte du senast? En hobgoblin.

35. Hur många gånger har du flyttat? Tre.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Bok, kudde och överlevnadshandbok.

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Jag är ju skitsproduktiv vid den här tiden (21.42).

38. Senaste filmen du såg på bio? Åh, tror det var den där vidriga ”en oväntad vänskap”. Eller, vidrig var den inte men inte så bra.

39. Har du blivit sydd någon gång? Nej!

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Det är obligatoriskt en gång per sommar.

41. Vad åt du till frukost? Pitabröd med grönsaker och salami.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Mådde skit. Tvingade mig till skolan. Hade dock en fin bästis som hjälpte mycket.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Det var ju det där med körkort…

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Åh, det kan ha varit när Sara tecknade mig! Har jag visat?

774136_10151279024499597_1539412642_o(1)

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Bredvid mig på nattduksbordet oftast.

46. Vad var det sista du åt? Äppelpaj.

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 10.

48. Är du blyg? Nä, men jag är inte alltid pratsam med främlingar så det kan nog uppfattas så.

49. När flög du senast? ALDRIG.

50. Har du något tatuering? Nä men jag ska.

51. Har du varit med om en bilolycka? Nej, inte det minsta.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja herregud.

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Simning.

54. Har du några husdjur? Nej.

55. Vill du gifta dig? Ja om jag träffar nån värdig.

56. Var växte dina föräldrar upp? Trollhättan och Trollhättan.

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja, inte akut men kanske tre gånger.

58. Vilka är dina största svagheter? Att jag tidvis är osäker och olycklig.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? När jag var liten.

60. Vad ska du göra imorgon? Jag ska antingen sy, städa eller åka ut till överby och kolla om de har broddband på Life.